Fejloverførsler - e-conomic

Sådan behandles bilag der lander i fejloverførsler i Digiflow forbundet til e-conomic

I forbindelse med importen af bilag til e-conomic, kan der være bilag som Digiflow ikke kan få lov at oprette i kladden. Det fx skyldes opsætning omkring betalingsmetode eller bogføring i en lukket periode i e-conomic.

Nedenfor er en beskrivelse af hvordan man finder frem til årsagen til bilaget er endt som "Fejloverførsel".

 

Nederst i artiklen findes en liste over fejlkoder, og hvordan de skal tolkes og løses.

 

1: Bilag der ikke kan overføres til e-conomic lander i mappen "Fejloverførsler"

 

 

 

2: Fra mappen "Fejloverførsler" er det muligt at finde fejlmeddelelsen der er sendt retur fra NAV. Den findes under Værktøjer > Revisionsspor

 

 

3: Når man har konstateret hvad fejlen skyldes, skal det typisk rettes i e-conomic eller på bilaget og herefter skal bilaget sendes til e-conomic via e-conomic modulet > "Send kassekladde".

Er AutoSync. daybook slået til i Digiflow er det nødvendigt manuelt at sende bilag til kassekladden som beskrevet ovenfor.

 

Fejlbeskeder ved overførsel til e-conomic

  • Vendor posting error, e-conomic error: The date must be within a created accounting year. (id=)

    • Faktura har en bilagsdato eller forfaldsdato i et lukket regnskabsår.

    • Regnskabsåret skal åbnes i e-conomic. Både det år fakturadato og forfaldsdato ligger i.

    • Det kan også løses ved at rette datoen på bilaget samt på konteringen under "Omkontering" og vælge "Avanceret kontering..."

  • Validation failed. 1 error found.: Date: Perioden er spærret.

    • Faktura har en bilagsdato eller forfaldsdato i et lukket regnskabsår.

    • Regnskabsåret skal åbnes i e-conomic. Både det år fakturadato og forfaldsdato ligger i.

    • Det kan også løses ved at rette datoen på bilaget samt på konteringen under "Omkontering" og vælge "Avanceret kontering..."

 

  • Validation failed. 3 errors found.: Accounting Year not found. You cannot create a voucher not in an open accounting year. Date: Date not in voucher accounting year. Date: Date not in voucher accounting year.

    • Fejlen skyldes at dato på bilaget er i en lukket periode i e-conomic.

    • Tjek fakturadatoen der er registreret på bilaget samt konteringsdatoen som bl.a. kan findes under avanceret kontering/omkontering.

    • Åbn regnskabsperioderne for faktura- og konteringsdato i e-conomic og send herefter bilagene til e-conomic igen.

 

  • “Row not found or changed”

    • Når du får denne fejl, kan du vente et øjeblik, og herefter forsøge at sende bilaget til e-conomic på ny.

    • Bliaget kan dog være havnet i et fejlstadie, så kontakt support hvis ovenstående ikke virker.

 

  • Document 'XYZ': Error registering Pdf voucher, e-conomic error: The operation has timed out

    • Vent et øjeblik, og prøv herefter at sende bilagene til e-conomic igen.

 

  • Eksport fejlede: Validation failed. 1 error found. The following fields need to be either all set or all not set: fiSupplierNO, ocrLine

    • Denne fejlmeldingen fortæller at betalingsoplysningerne ikke stemmer overens mellem bilag og kreditoropsætning i e-conomic (læs evt. mere her). I e-conomic er kreditor formentlig opsat til FIK betaling, mens der på bilaget i Digiflow ikke er oplyst det påkrævede betalingsid. Derfor kan posterne ikke oprettes i kladden. Der er 2 muliger for at løse dette. Enten skal oplysningerne rettes på kreditor, så denne ikke står til FIK-betaling og dermed kræver et betalingsid. Eller alternativt skal det rettes på bilaget i Digiflow, så FIK betalingsoplysningerne fremgår her. Dette kan gøres ved at slette og genskabe bilaget, hvorefter oplysningerne kan rettes under Værktøjer > ret hoveddata. Bilaget skal efterfølgende godkendes og konteres på ny.

 

  • Invalid payment contra account: 'Account-no.XYZ/swiftXYZ'

    • Fejlen skyldes at kreditor står med "Entry Only" og med en invalid modkonto i "Bank konto" i e-conomic. Rettes enten Bankkontoen eller Betalingstype i e-conomic, kan bilaget efterfølgende sendes til e-conomic.

 

  • Validation failed. 1 error found.: paymentDetails: The following fields need to be either all set or all not set: accountNo, message

    • Betalingsmetode på bilaget er Bankoverførsel, men der er ikke noteret noget reg. eller kontonummer.

 

  • Validation failed. 1 error found.: Specified voucherNumber is not allowed in the journal #X According to the journal settings, only values within [A,Z] are allowed for the voucherNumber

    • Der er opsætning af nummerserie på kassekladden "Digiflow" i e-conomic, som konflikter med bilagsnummeret i Digiflow.

 

  • Schema validation failed.: String 'XYZ' exceeds maximum length of 30. Path '[0].entries.supplierInvoices[1].supplierInvoiceNumber', line 1, position 770.

    • For langt fakturanummer - der er plads til 30 karakterer hos e-conomic


       

  • The following vouchers already exists: XYZ.:

    • Bilagsnummeret findes allerede i kassekladden i e-conomic.


       

  • Eksport fejlede: 'Failed attaching voucher: Voucher already has attachment:

    • Bilagsnummeret eksisterer allerede som en bogført post i regnskabet.

    • Bilaget ligger allerede i inbox’en i e-conomic. Det kan fx. sket hvis en post er slettet og man har sagt ja til at flytte vedhæftningen til inbox’en.


       

  • Schema validation failed.: Integer -1 is less than minimum value of 1. Path '[0].entries.supplierInvoices[0].contraAccount.accountNumber', line 1, position 322.

    • Der er en fejl i modkonto, hvilket typisk skyldes at kreditor eller omkostningsarter ikke er synkroniseret. Det løses ved at lave en synkronisering af Kreditorer og Omkostningsarter. Herefter bør bilaget kunne sendes til e-conomic.

    • Det kan også skyldes at der mangler at blive valgt omkostning ved kontering på projekt.


       

  • We have experienced an internal server error. The error has been logged.:

    • Intern fejl hos e-conomic. Kan måske løses ved at tjekke betalingsoplysninger på bilaget. Er f.eks. Swift-koden for lang eller lignende.
      Hvis ikke skal man kontakte e-conomic, som har logget fejlen, som det fremgår af fejlmeldingen, og som så kan pege på en løsning.

  • No 'Digiflow' daybook found in e-conomic

    • Der findes ikke en kassekladde der hedder "Digiflow" i e-conomic, hvor vi kan placere bilagene. Opret denne og send efterfølgende bilagene til e-conomic igen.

  • The license is read-only.:

    • Der er ikke det rigtige abonnement hos e-conomic. Abonnementet skal opgraderes til et abonnement med mulighed for API-tilknytning.

  • Validation failed. 2 errors found.: type: Disallowed entry type. type: Disallowed entry type.

    • Det skyldes opsætning indlejret i kassekladden. Typisk hvis kassekladden er oprette uden et e-conomic abonnement, der ikke tillader API-tilknytning. Løsningen er at slette Digiflow-kassekladden i e-conomic, og efterfølgende lave en ny.

  • Eksport fejlede: 'Validation failed. ContraAccount: Account '99999' is barred.'

    • Fejlen skyldes en difference Digiflow som standard placere på konto 99999

    • Fejlen er ikke altid entydig, da differencen kan være opstået ved flere forskellige håndteringer af bilaget. Det er derfor en god idé at tjekke revisionssporet grundigt for mulige fejlkilder.

Var dette svar nyttigt?
😞
😐
😁