Mangler Godkend-knappen

Kan brugeren ikke godkende pga. manglende godkend-knap

Forklaring

Hvis en bruger mangler "Godkend" knappen skyldes det ofte én af nedenstående forklaringer.

  1. Ukendte kreditor

Ligger bilaget som ukendt kreditor, er der ikke tilknyttet en kreditor. Dette skal først gøres inden bilaget kan behandles. For at behandle et bilag i Digiflow er det et krav at der er tilknyttet en kreditor til bilaget.

  1. Manglende bogholder for brugeren

Er der ikke defineret en bogholder for brugeren, skal det gøres i tilfælde, hvor brugeren ikke må kontere. Ved en sådan kombination kan Digiflow ikke distribuere bilaget videre til kontering hos bogholder efter godkendelse, og dermed fjernes godkend-knappen.

 

Løsning

  1. Ukendt kreditor

Vælg knappen "Find kreditor" og tilknyt en kreditor til bilaget. Herefter kan det godkendes.

 

  1. Manglende bogholder/ikke rettighed til kontering

Manglende bogholder:

  1. Gå under indstillinger og fanen Brugere

  2. Find brugeren der ikke kan godkende

  3. Vælg fanen indstillinger

  4. Definér en ansvarlig bogholder

  5. Afslut med "Gem indstillinger"

 

 

Kontering:

  1. Gå under indstillinger og fanen Brugere

  2. Find brugeren der ikke kan godkende

  3. Vælg fanen rettigheder

  4. Ving af i "Må kontere" samt sikre i fanen Kontoplan at brugeren har adgang til én eller flere konti

  5. Afslut med "Gem indstillinger"

Var dette svar nyttigt?
😞
😐
😁