Anvendelse af Nemhandel Klienten

Sådan bruges Nemhandel Klienten

For at sende dokumenter med Nemhandel Klienten skal installationen af klienten være fuldført. Derudover er det vigtigt at der i opsætning er valgt en indsættelsesmappe, hvor økonomisystemet udlæser filer til og Nemhandel Klienten kan opsamle filerne.

 

Når ovenstående er på plads, vil Nemhandel Klienten selv samle dokumenterne op fra indlæsningsmappen. De lander i mappen "Ikke afsendte" i Nemhandel Klienten.

Når dokumentet er afsendt og leveret til modtager, placeres det i mappen "Kvitterede" hvor det også vil være muligt at hente en kvittering for leveringen.

 

 

Under "Funktioner" eller på knapperne markeret med rød på billedet nedenfor, har man forskellige muligheder.

  • Afsende dokumenterne

  • Slette et dokument

  • Få vist et dokument - XML filen præsenteres i en standard visning/layout

  • Udskrive dokumentet - udskrives i en standard visning/layout

OBS! Er "Automatisk afsendelse af dokumenter" valgt under opsætning, vil dokumenterne automatisk blive sendt.

 

 

Afsendelse

Når dokumenterne er sendt vil de først blive flyttet til mappen "Under afsendelse". Herefter bliver dokumenterne flyttet til mappen "Kvitterede", hvis afsendelsen er gået godt.

Er afsendelsen mislykkes vil bilaget lande i "Returnerede".

 

Ved fejl i afsendelse

Er afsendelsen mislykkes og dokumentet landet i "Returnerede", vil det være muligt at gå til mappen og finde årsagen.

 

 

Det er også muligt at åbne dokumentet og finde fejlbeskrivelsen under fanen "Statusinformation"

Var dette svar nyttigt?
😞
😐
😁