Hvis et bilag står registreret som ukendt kreditor, skyldes det at Digiflow ikke har fundet et match mellem CVR-/momsnummeret på bilaget og det CVR-/momsnummer der er registreret på jeres kreditor.
Løsning
Hvis du har et bilag i indbakken, der ligger som Ukendt kreditor, kan du vælge knappen "Find kreditor" på bilaget og herefter udvælge den relevante kreditor i listen.
Kan kreditoren ikke vælges i Digiflow, skyldes det at denne ikke er oprettet i Digiflow. Som det første skal du sikre at kreditoren er oprettet i økonomisystemet (OBS! husk CVR. nr.). Herefter skal kreditoren synkroniseres fra økonomisystemet til Digiflow. Kreditorer kan ikke oprettes dirkete i Digiflow (læs mere her)
Fejlsøgning
Når et bilag lander som Ukendt kreditor kan det skyldes flere forskellige faktorer, som er listet nedenfor. Man vil altid kunne gå under værktøjer > revisionsspor for finde en beskrivelse af hvorfor bilag og kreditor ikke er matchet:
Kilder til fejl:
Der er ikke udfyldt CVR/momsnummer på kreditorstamdata. Udfyldes det i økonomisystemet vil Digiflow, efter en synkronisering, kunne match kreditor og bilag.
Der er ikke registreret et CVR/momsnummer på bilaget eller nummeret er forkert. Dette kan typisk være tilfældet når der er tale om et bilag, der er dataløftet på baggrund af en PDF.
Det samme CVR/momsnummer er registreret på 2 forskellige kreditorer i jeres kreditorliste.