Manuel håndtering i Digiflow er en ekstra mulighed der skal slås til. Det vil typisk blive anvendt hvis man har nogle bilag som ikke kan køres igennem det almindelige flow i Digiflow. Fx. forudbetalingsfakturaer.
Gå til indstillinger og fanen brugere
Vælg brugeren der skal have mulighed for "Manuel håndtering”
Gå til fanen Roller og aktivér “Håndterer manuelle arbejdsprocesser”
Når man har et bilag i indbakken i Digiflow kan det overføres til Manuel håndtering på nedenstående måde.
Vælg Værktøjer på det pågældende bilag
Vælg Manuel håndtering (billede 1)
Skriv en begrundelse og vælg “Overfør bilag” (billede 2)
Bilaget er nu overført til mappen “Manuel håndtering” med begrundelsen
Når den ønskede håndtering er udført kan man vælge “Afslut manuel håndtering” (billede 3)
Bilaget er nu arkiveret og kan findes via søgning i Digiflow
Billede 1:
Billede 2:
Billede 3: