Trin-for-trin Guide
Log ind på Compliance Portalen
Gå til https://portal.digisense.dk.
Indtast dine loginoplysninger.
Vælg ’Send dokument’
Klik på menuen og vælg ’Send dokument’.
Upload filer eller anvend blanketten
Hvis du vil bruge en fil fra økonomisystemet:
Klik på ’Upload filer’ og vælg en XML-fil.
Systemet omdanner automatisk filen til OIOUBL-format.
Hvis du vil bruge fakturablanketten (kendt fra Virk.dk):
Klik på knappen ’...eller anvend blanketten’.
Udfyld afsenderoplysninger
I feltet ’Afsender’ vil dit selskabs- eller institutionsnavn automatisk fremgå.
Udfyld modtageroplysninger
I feltet ’Modtager’ kan du vælge at sende e-fakturaen via CVR-nummer eller EAN/GLN-nummer.
Juridisk modtager: Indtast CVR-nummeret på modtageren, og husk at tilføje ’DK’ foran (f.eks. DK12345678).
Juridisk virksomhedsnavn: Indtast navnet på modtageren, som det fremgår på CVR.dk.
Angiv dokumentdetaljer
Dokumenttype: Vælg mellem ’Faktura’ eller ’Kreditnota’.
Dokument-ID: Indtast fakturanummeret.
Valuta: Vælg den relevante valuta (f.eks. DKK, EUR).
Dato: Indtast fakturadatoen.
Notat: Tilføj et frivilligt notat eller bemærkning, hvis ønsket.
Tilføj varelinjer
Klik på ’Tilføj ny varelinje’ for at indtaste oplysninger om varer eller tjenester.
Angiv betalingsoplysninger
Betalingsdato: Vælg en betalingsdato.
Betalingsmetode: Vælg mellem ’Indbetalingskort’ eller ’Bankoverførsel’, og tilføj relevante betalingsoplysninger.
Afsend dokument
Klik på ’Afsend dokument’ for at sende e-fakturaen.
Status for afsendelse
Efter afsendelsen kan du kontrollere status nederst på siden under ’Tidligere processerede dokumenter’. Her vil det fremgå, om e-fakturaen blev sendt korrekt.
God fornøjelse
Vi ønsker dig god fornøjelse med at sende e-fakturaer via Compliance Portalen. Hvis du har spørgsmål, er vores supportteam klar til at hjælpe via support.digisense.dk.