Fejlsøgning - Nemhandel Klient

Oplever du problemer med Nemhandel Klienten, kan du søge hjælp i denne artikel

Fejlbesked: E-REF04018: Afsendelsen fejlede - Nøglerne eksisterer ikke”

Fejlen E-REF04018 indikerer at modtager servicen ikke vil acceptere det der bliver sendt, altså at servicen svarer tilbage med en fejl som respons.

Det kan fx skyldes at modtager ikke har fået opdateret deres modtagerendepunkt til at accptere forsendelser der benytter OCES3-certifikater.

Vi vil derfor foreslå at kontakte modtager og sikre at de har opdateret så deres RASP service endpunkter supporterer requests, der benytter OCES3 certifikater.

Har man fortsat et gyldig OCES2-certifikat kan det anvendes ved at vælge det i NemHandel klienten under opsætning.

Fejlbesked: E-REF04009: Modtageren kunne ikke findes ud fra følgende data: Modtager "GLN-XXXXXXX"

Denne fejl betyder at GLN-nummer for modtager ikke er korrekt eller ikke er registreret i Nemhandelsregisteret.

Justér evt. GLN-nummer for modtager i dokumentet, og forsøg på ny. Man kan søge på modtagerens GLN-nummer i Nemhandelsregisteret her.

Did this answer your question?
😞
😐
😁